lördag 6 juli 2013

The Neverending Yarn of Doom

Det må se oskyldigt ut, men det är egentligen ett monster...

Ni vet hur vissa garner tar slut bara man lägger upp? Det här är motsatsen till det. Jag har tre härvor till. Ok, det här var den största härvan men jag stickar och stickar och stickar och det känns som att det aldrig går åt något. Nystanet blir inte mindre och bevisligen har jag stickat en hel del...
Normalt sett skulle jag tycka att det var jättebra men när syftet är att bli av med garnet (återvunnet, handfärget, lammull) för att minska lite i förådet  så känns det lite förebådande. Jag får visioner av mig själv stickande med det här garnet tills jag dör, förtorkad och vithårig i ett rum med världens största gröna trekanstsjal. Det här skulle kunna vara början på en garnrelaterad asdålig skräckfilm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar