söndag 14 juli 2013

In a yarny dreamy state of mind


Jag har en sån där period när jag mest går runt och drömmer om projekt jag skulle vilja göra, vilket egentligen är allt annat än det jag har på stickorna just för tillfället. Att lägga upp nåt nytt löser tyvärr inte situationen, just nu är drömmandet, planerandet och önskandet själva grejen så jag skulle bara drömma mig vidare till nya dimensioner så fort maskorna var på stickorna.
Det är mysigt att drömma lite, så det gör inte så mycket. Och det finns så mycket fantastiska mönster och garner att man aldrig kan hinna med allt och alla och hur som helst; det jag drömde om för några år sen är inte nödvändigtvis samma saker jag drömmer om idag. Saker förändras och det är i sin ordning. No worries, en maska i taget, gör det man fastnar för just när det är dags för något nytt och oroa sig inte så mycket för allt annat. Det är ju i allafall fördelen med att slippa sticka för att ha plagg så att man inte ska frysa ihjäl. Allt var faktiskt inte bättre förr...

Men ni kan få en smygtitt in i mitt drömmoln om ni vill. (Klart ni vill!) Här är tre supersnygga grejer jag längtar efter att få sticka. Kanske blir det så någon gång, kanske inte.

Zylphia Pilots Her Airship Alltså bara namnet! Jag är kär! Jag brukar inte gilla puffärmar, men jag kan göra ett undantag för den här.

Sunbreak Ok, det här är en sån som jag antagligen aldrig kommer att göra. Men den är fantastiskt (fanatiskt) snygg. Jag gillar att designern har fått till formen på strålarna så mjukt och fint, jag tror det är det jag fastnar på mest av allt.

Zirkel Mmmm, sockor med pyttesmå mönster på... De här känns som att de kan bli av. Och alla färgkombos de skulle gå att göra i; åh, oändligheten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar