torsdag 25 juli 2013

Evigheters evighet

Mödan värt.

Det här går inte så fort alltså... Jag tror den där biten kant ni ser på bilden tog mig två serieavsnitt à 45 min att sticka. (Millenium, nån väldigt skum 90-tals Tv-serie om jordens undergång) Men det blir väldigt snyggt. Pärlorna längst ner i kanten syns inte så bra här, men blir väldigt fina och kommer nog att bidra lite till ett snyggt fall i sjalen också.
Hyresvärden (grodmannen) tycker jag är galen, men är motvilligt faschinerad.

Och jag fick ett ryck och tog fram knyppeldynan för att fräscha upp mina knyppelkunskaper. Varför inte, liksom? Bara sådär, man måste leva lite On the Wild side ibland också.
Tyvärr visade det sig att det rådde en grav brist på spolar, jag hade bara 11 st så jag kan bara göra några av grundspetsarna. Jag har ju inte rört dynan på år och dag sen jag köpte den för en mycket billig peng, så att titta efter har inte varit prioritet sen dess.
Å andra sidan brukar det inte vara så jättesvårt att få tag på, så det dyker nog upp förr eller senare. Är det nån som sitter på en hög spolar/pinnar där ute och vill bli av med dem så kan vi snacka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar