måndag 29 juli 2013

Monkey see Monkey do

Monkey Banana Socks!

Det här mönstret (Monkey socks som finns på Knitty ) kan jag rekommendera, om det nu behövs med tanke på hur enormt populärt det är. Men om man aldrig har stickat sockor med mönster tidigare och vill ha nåt enkelt så är de här en bra start. Dessutom blir de väldigt elastiska, så bli inte rädda av att de ser korta ut över foten, de är töjbara som attan och drar ut sig när man sätter på dem utan att bli obekväma på nåt sätt.
Jag åkte på att sticka en ny sorts häl också, och en ny sorts tåihoptagning. Den senare var jag dock inte helt såld på, jag tyckte att den blev lite klumpig och konstig och kommer nog inte att använda mig av den igen. Man maskade av "som vanligt" fast på varje varv tills ett antal maskor var kvar och sen sydde man ihop det med maskstygn tvärs över tårna i nittio graders vinkel. Som sagt, inte helt övertygad... men nu har jag testat det.
Jakten på nästa projekt går vidare....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar