fredag 12 juli 2013

Knitstar


Mina strumpstickor i stl 2,5 i bambu gick sönder för typ två veckor sen. En av dem gjorde det iallafall, och en har jag tappat bort sen tidigare så jag tyckte att det var dags för nya så jag passade på att slänga med ett paket Knitstar när jag ändå beställde lite garn jag behövde till en grej (faktiskt! ni ska få se, det var skitviktigt- jag lovar...) från Kaki.

Nu har jag börjat testa dem och de är mjuka och fina utan att kännas för ömtåliga vilket jag kan tycka att vissa så tunna stickor i trä gör. Men detta med små flisor. Jag VET att man kan fila lite med en nagelfil och pensla på genomskinligt nagellack, men ändå. Och jag VET att det är ett rejält I-landsproblem. Och jag FÖRSTÅR att det är knepigt att få de tunna stickorna helt jämna, det måste vara aspilligt. Ändå kan jag inte sluta muttra om det.

Det är fortfarande bra stickor. Sköna att hålla i, bra spetsar, bra längder.
Men jag vill ha flisfria trästickor. Någongång i mitt liv innan jag dör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar