tisdag 2 juli 2013

Sockor och en liten begravning


Sockorna är klara, såhär i början av juli. Det är ju inte så varmt och jag är ju frusen av mig så jag lär ju knappast vänta till kallare årstider med att använta dem även om det känns lite bakvänt. Tyvärr så tror jag att jag stickade mycket lösare när jag stickade den andra sockan, så den är mycket längre i skaftet men vad sjutton. Jag kan ju alltid låtsas att jag fryser mer om det benet eller nåt.
Väldigt mysigt mönster iallafall, Polly Jean , men ingen avslappningsstickning för man måste vara med hela tiden även om mönstret börjar sätta sig någorlunda i hvudet någonstans på andra sockan.

Jag fick hjälp med fotograferingen den här gången också och slapp ta alla bilderna själv ur fågelperspektiv. Det gick superbra tills det var någon annan som insisterade att få med på bild...
Lätt påträngade katt.
En lite tråkig grej som har hänt är att min combo grodan har dött. Vi vet inte varför, men antagligen nån mystisk grod-sjukdom. Den har aldrig varit så himla pigg av sig. Vi gav den en liten begravning igårkväll, i en liten hemmafixat ask/kista klädd i siden och sammet. Grodan ska iallafall gå ut med stil. RIP, lilla blå groda.
Det står "Memento Mori" i rött glitter. Den hade säkert gillat det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar