onsdag 17 juli 2013

Monkey socks

Om Shimpanser kunde sticka, skulle de kunna sticka med fötterna då? Och skullle de då kunna sticka både med händerna och fötterna samtidigt? Kan människor sticka med fötterna? Det vore sjukt coolt....

De sprillans nya Knitstarstickorna var jag ju tvungen att testa direkt, och det åkte på ett par sockor till. Jag följde med i vågen av Monkey socks , ett av Cookie A:s mest stickade mönster (kanske för att det finns på Knitty) eftersom det kändes att ett par såna här ska jag ha gjort innan jag dör.
Jag kan förstå varför det här mönstret har över 17000 projekt på Ravelry, det är väldigt roligt, enkelt och passar för både melerade och enfärgade garner.
Garnet då? Alltså... ehurm. Jag skäms lite. Det har legat i mina lådor ett tag och det är ett sånt där garn som jag lovade mig själv att jag aldrig skulle köpa- men så blev det så ändå.
Det är köpt för löjligt lite pengar på prylbutiken Tiger, eller Tger, eller vad den heter. Innehållsmässigt är den helt ok (80%ull, 20%poly), men den känns lite hård och torr och hur färgerna sitter årterstår ju att se. Varifrån ullen kommer försöker jag att inte tänka på. Jaja.... så kan det vara. Sockor blir det iallafall.
Om jag döpte den här färgen så skulle den heta "Banana!". Vet ej varför, det bara är så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar