tisdag 9 juli 2013

Hot sommer yarn madness





Min hyresvärd drog och hälsade på sin pappa ett par dagar. Gissa vad det första jag gjorde var? Alltså det allra första, jag hann knappt slänga i mig frukost först.
Drog fram ALLT mitt garn i vardagsrummet och sorterade om det! Det var garn överallt och tre förvirrade katter som inte riktigt hängde med på vad som hände. Vi har ett ganska stort vardagsrum och mitt rum är ganska litet och rätt fullt med...saker, så det blir lite bökigt att sortera garn där inne. Dessutom så har jag fått annektera en garderob i ett annat rum för att förvara ungefär hälften av garnet eftersom jag a) har dåligt med garderober och b) har lite mycket garn.
Det gäller alltså att passa på när grodmannen är ur lägenheten, som ni kanske förstår.

Just nu så går jag för övrigt och önskar mig enormt mycket pengar för att kunna shoppa enorma mängder textilrelaterade böcker på Adlibris. Jag för två månader sen skulle ha skjutit mig själv om jag hade hört mig själv säga nåt sånt, när man flyttar har böcker sitt värde i hur många kilo de väger (dvs hur asjobbiga de kommer att bli att bära) och fler blir alltid dåligt. Men det var då och nu är nu och jag har förvånansvärt kort minne ibland.
Cookie A:s sockböcker finns där, om någon annan blev sugen på fler kilo i bokhyllan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar