söndag 24 mars 2013

Uppmärksamhetsdjur



Imorse vakande jag av att någon tuggade på mina tår...

Det visade sig vara den här lilla donnan som ville ha uppmärksamhet och kärlek eller iallafall att någon vaknade och lekte med henne. Det var ju såklart svårt att säga nej till den entusiasmen även om det inte är mitt favoritsätt att vakna.

Lite senare, i ett annat hem var det någon annan som också ville påpeka att hon fanns och ville synas, höras och bli klappad på. Att jag och M försökte få ordning på hennes mormorsrutor var INTE relevant...

Hmm, nja....

Jag fick lite stickat på mina Natalie Mitts också. De blir inte så stora som jag var rädd för, utan drar ihop sig rätt bra. Och det blir så himla fint med pärlkanten! Den blir alldeles vågig, det var nog därför de verkade så stora i början. En försiktig blockning kommer nog att göra det här mönstret rättvisa när de är klara dock- jag brukar inte blocka torgvantar men undantag är till för att göras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar