fredag 29 mars 2013

Påskäggskatt och ett steg i rätt riktning

Det är alltså inte katten på bilden som har lagt ägget.


Jag har återanvändt mitt tjusiga påskägg från förra året (fast med nytt innehåll!). Amelia ställde upp som vaktkatt för fotograferingen efter lite skepsis... Där här helgen är jag flytthjälp åt ett par vänner, så jag tyckte att det var ok att förstarta lite, egentligen är det väl imorgon man som påskharen "kommer", men jag kommer antagligen att ägna hela dagen åt att kånka lådor, vilket jag iofs gjorde idag också.
Det här med hur man fixar en flytt på ett bra sätt alltså, det är nåt jag kan prata om länge. Jag har flyttat löjligt många gånger- själv, med andra, åt andra och i alla konstellationer. Bra flyttar, dåliga flyttar, katasrofala flyttar. För nån vecka sen läste jag en artikel i Råd och Rön om hur man ska göra för att klara av en flytt smidigt och tyckte att den var lite... mesig. Så jag funderar på att skriva en egen. Vi får se hur det blir. Det skulle kunna bli intressant.
När vi ändå är på ämnet lådor.... Jag har ju gnällt länge om att jag ska minska min garnstash. Och titta!

Efter lite omorganisation, och hårt arbete så har jag en hel låda tom! Typ- den kommer till användning, tro mig, men nu ligger det andra saker i den som inte hade någon plats tidigare.

Bloggen har ju närmat sig besökare 20000, något som jag har varit medveten om... Jag hade tänkte göra något men två veckor av influensa dödade den ambitionen tillsammans med så mycket annat. Men nåt litet, nämna det, och fråga vem det var hade jag tänkt göra iallafall. Och så råkade jag göra såhär, när jag var på väg för att logga in för någon dag sen....
*facepalm*
Det var inte meningen....

TACK! och VI HAR HAFT 20 000 BESÖK!
Iallafall ett stort tack till alla som har läst och kommenterat och tittat och varit med såhär långt. Jag har väldigt roligt, och om ni vill något, undrar något, tycker något eller bara vill säga hej och berätta vilka ni är så hör gärna av er. Det finns en massa saker jag vill göra med bloggen, en massa spännande vägar jag skulle vilja utveckla den i men det är alltid det där med *tid*. Vi kommer dit, förr eller senare. En sak i taget.

Love you long time! /xoxo The Ozelote

Ps: Jo! Om någon kan tala om för mig hur man lägger till såna där små rutor som folk kan klicka i längst ner i bloggen, typ "ja", "nej", "bra" "dåligt" osv så skulle jag bli superglad. Hittar inte...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar