torsdag 7 mars 2013

3 bra saker en torsdag i början på mars

Påskmusten har dykt upp i affären!

Nytt Knitty-nummer. http://www.knitty.com/ISSUEss13/index.php  Jag säger lite "mnjaa..." om de flesta modellerna, det var inget som jag blev sådär supersugen på. De sakerna som jag skulle kunna tänka mig göra är mest saker som känns lite som upprepningar på deras tidigare modeller och det är tråkigt. Jag tycker rent generellt att Knitty har avstannat lite i inovationsgraden, ett tag så var de ju häftigast i stickvärlden utan konkurrens men de senaste åren har jag nästan funderat på om de inte får in nåt roligare... En riktigt fin sjal var det med ändå, Nori. En sån kan det mycket väl bli någon gång när lusten och garnet överensstämmer.

Jag stickar och stickar på min Beulah. Det går långsamt och det är ganska skönt. Saker måste inte alltid gå fort. Inte lyckades jag ta några kort på Lonely Tree heller, så ni får hålla i er lite till.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar