söndag 3 mars 2013

Restgarnsblommor och broderigarnsorganiserande


Den här blev klar för ett tag sen, men jag har inte kommit mig för att skriva om den. Det är en liten rundel/blomma/snöflinga som jag har virkat i olika garner. Jag virkade en, och så virkade jag en till och satte fast det i den förra och fortsatte så och byggde på den tills jag tyckte att den såg bra ut och tills garnerna tog slut. Den är ganska avlång och lite lätt trekantig. Många små halva nystan av blandat garn försvann in i den iallafall. Och den blev bortadopterad rätt omgående.
Annars har jag mest broderat i helgen. Procentuellt sett så har jag kommit rätt mycket framåt i förhållande mot var jag började (det gäller att trixa med siffrorna!) men sett till hur mycket det är att göra så är det plågsamt långt kvar.
Jag gjorde ett ryck och städade min broderi-låda iallafall. Den har varit en sån där odefinerbar plats med ett lock som man kan slänga ner saker som är vagt relevant med vad som är tänkt att det ska vara i och sen smälla igen sagda lock och slippa se eländet. Nu är det dock städat och ordnat och fint (om än lite lätt överfullt på grund av en plötslig kasse broderigarn som dök upp som en oväntad gåva) och jag vet vad jag har. Det är ju knappast någon sån där tjusig "början på 1800-talet salongs"- broderiskrins-ordning med alla trådarna färgkordinerade efter nyans. Men trådarna ligger nedstoppade efter kvalitet i varsin plastpåse och det räcker för mig. Just nu.
När jag får mitt palats blir det andra bullar... Men då har jag ju minions som kan fixa det där åt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar