torsdag 8 november 2012

Slarvkatten provstickar liljor

...jag glömde såklart koftan när jag skulle till stickcafeét så jag får försöka få den fotad imorgon istället. ( Så att ni får se hur HEMSK den är... Jag börjar så smått försonas med tanken på att repa upp nederdelen och sticka om den hur som helst. Vi får väl se vad som händer, jag kanske blir arg igen när jag tar den på mig)
Mönstret heter Liljor

Stickcafé var jag på iallafall, och trevligt var det. Den här gången var det författare där som har skrivit en bok om flerfärgsstickning med lyfta maskor ( Madelaine Jansson och Lotta Bengtsson, Sticka flerfärgsstickning med lyfta maskor). De hade med sig massor massor av små färgglada provlappar som man fick pilla på, och beskrivningar på en av dem som man fick testa. Och så pratade de lite om sin bok. Jag kan ju lätt se hur det blir att man bara stickar mängder av små provlappar i hundra olika färgkombinationer men inte gör nåt annat av dem, de var så osannolikt roliga att plocka med... (Undrar om det här är nåt jag borde ta itu med...?)
There was cake but I eated it...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar