söndag 4 november 2012

För den som vill kulturtanta/gubba lite...

... så kan jag rekommendera Nationalmuseeums utställning Stolthet och Fördom som finns uppe tills 20/1 2013. Om man har vägarna förbi Kungliga Hufvudstaden dådå... Annars kan man smygspana lite på deras hemsida. http://www.nationalmuseum.se/sv/Utstallningar/Aktuella-utstallningar/Stolthet-och-fordom1/

Men kan jag nog tycka att man ska försöka gå en guidad visning, jag brukar iofs vara gravt emot såna eftersom jag vill kunna gå i min egen takt, men oj vad mycket mer sammanhang och information man fick av det. Jag tror en risk annars är att utställningen bara är en samling (i och ju för sig väldigt fin) 1700- och 1800-hundratalskonst som man kan behöva en hoper tvärvetenskapliga akademiska poäng för att kunna sätta i ett sammanhang.
Så en guide folket, låt dem göra det de kan, de är väldigt duktiga där- jag lovar.

( Vad jag gör nu annars? Sjunger och stickar: En ärm kvaaar, eeeen ÄÄÄÄÄÄRRRM kvaaaarrr, baaarrrraaaa EEEEN ÄÄÄÄRRM kVVAAARRRR!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar