tisdag 17 juli 2012

kvällssudderier.

Det börjar bli sent, men jag har varit lite lätt manisk-hyper hela dagen, hög på kreativitet så det är rätt ok. Jag borde väl snart gå och lägga mig, men det är snart inte nu. Sitter och letar efter ett bra mönster att sticka av ett illgrönt garn jag fyndade ur en sån där fantastisk korg, stickor ca 5- 6, 75% bom och resten aqryl, otroligt stretchigt. (Rowans Calmer. )
Först tänkte jag nåt blommigt mönster, men nu när jag har stickat en liten provlapp med ett sånt, så tror jag mer på nåt prickigt eller mer abstrakt, stilistiskt. Den som lever får se.

Resten av manin tidigare idag ledde till absurdt mycket soppa ( varför gör jag alltid bizarra mängder mat? Det är som att jag tror att jag har en inre 17-barnsmamma som bara inte greppar att jag lever med en pyttekyl och ett ynka frysfack.... Jag är totalt inkompetent att göra en portion mat, det går bara inte...) och en påbörjad sydd typ tunika. Börjar lära mig det här med att allt inte måste vara färdigt nununu.
Nä. Men tänk om man faktiskt skulle gå och lägga sig i tid. En revolutionerande tanke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar