måndag 2 juli 2012

Får med fyra horn och mänskliga kokonger

Nu är jag tillbaka från min roadtrip, hemma med halmen (nä. ingen halm) och tillbaka till brottsplatsen. Jag ser att jag måste fixa lite med organen då en bild verkar ha fallit bort, men jag ska fixa det asap.
På festivalen hittade jag en massa konst av varierande grad, men mitt bland alltihop hittade jag på den här tjejen som med armarna höll på att virka in sig själv i en kokong av sån där plast man packar med. Undrar vad det kommer för fjärilar ur en sån....


Så länge får ni roa er med det här: Jag fick med mig två present-garn hem, som har fått flyga hit ändå från den lilla ön Isle of Man som ligger mellan Irland och England. Ullen på de här fåren går tydligen inte att färga, men de har en rätt mysig brun färg, så vad gör väl det? Ett aran- tjockt och ett tvåtrådigt tunnare fick jag, enligt utsago de sista affären hade.

Fåren i fråga är nåt alldeles extra, de heter Manx Loaghtan Sheeps, och har inte mindre än fyra horn! Yes, jag är lite kär...

1 kommentar:

  1. Vilka underbara får! Jag får lust att åka dit och sätta något som lyser eller glittrar på de där fantastiska hornen. Tack för fin blogg, jag hittade hit från mönsterarkivet. Någon dag ska jag sticka eller virka dina rislampor :). /Lisa

    SvaraRadera