söndag 22 juli 2012

Ett cerice-rosa UFO har landat



Jag trodde aldrig att det skulle det, om jag ska vara ärlig, men ett par dagars krasslighet kan göra under för UFO-statistisken.

Den rosa linne-cowlen som har dykt upp tidigare är klar! ( Wooop! Woop!) Jag misstänker i och ju för sig att det här kommer att vara en spännande cowl att ha, linne brukar ju bli så snyggt när man har använt det ett tag så det ska bli intressat att se hur den här tar sig. Men arbetet är klart. Nystanet är slut. Dock får vi väl se om den kanske åker ner i en färg-gryta om jag kommer åt en, rosa och jag går vanligtvis inte riktigt överens....

Om man tyckte mönstret var tjusigt så finns det i den här tidningen, tillsammans med en massa andra löv-mönster. Av nån anledning- trots de enorma mängder gratis mönster som florerar på nätet och min smått krassa ekonomi så kan jag inte sluta köpa sticktidningar. Nån guilty pleasure får man väl ha, och de kommer inte ut med så många nummer per år. Jag är kräsen också. Det ska inte vara vad som helst, det mesta är faktiskt bara bortkastade pengar. Just den här publikationen är ett kap dock, om nån blir sugen. Jag har ett par nummer, och alla har gemensamt att ha bra grundmodeller med lite annorlunda take. Alltså inte askonstiga hyperblommiga o-bärbara plagg i 117 färger, utan saker som är snygga, stilrena och superenkla att bygga vidare på om (när) man vill det (spana in tröjan på omslaget! Hur mycket går det inte att göra av en sån?! Jag är grymt sugen...) . Jag älskar sånt.

Och nu då? Tja... nästa UFO kanske? Eller nåt helt annat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar