tisdag 31 juli 2012

Brevbäraren behövde inte ringa två gånger

Jag fick post idag! Mina föräldrar har röjt landet runt på små konstiga loppisar som antagligen bara de hittar igen och plockat med sig lite smått och gott även till moi!
Broderigarn går alltid åt, den här gången i en spännande bommulskvalitet från Klippan ( 24/2) och mouliné av ett märke jag aldrig har sett innan. Klippangarnet tror jag nästan att det kommer att gå att göra frivoliteter med, för det var så hårt spunnet.

Ett nytt måttband, men både cm och inch eftersom en viss liten fröken inte kan sluta anfalla binnike-fåret ( måttbandet som set ut som ett får, om man drar i svansen så kommer måttbandet ut...) . Det stackars fåret skulle behöva få gå i pension på ett säkert ställe.

Och stoppgarn! Från Göteborgs Kammgarnsspinneri. En femma på att de inte finns längre... men fina små dockor. Även en liten en med nylontrådar från den tiden när man lagade sina strumpbyxor när de gick sönder.

För en massa år sen sprang de på en stor hög med filmstjärne-lotteribilder. Vi klistrade tomteluvor på dem nåt år som julkort. Hur som helst så blev det en hög över så nu fick jag ett litet urval. Bilderna är så fina!

Och mina favoriter...
Så tjusig!


Sist men inte minst, eftersom Sthlm Pride öppnar idag. Oavsett om ni firar eller inte: Happy Pride!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar