söndag 29 april 2012

3 saker jag inte kan leva utan

Textilrelaterat alltså. Jag hoppar över de vanliga typ luft, mat och vattenkokare för jag utgår från att ni fattar det ändå.

1. En miljon saxar. Jag har massor. Det beror mest på att jag är fenomenal på att förlägga dem och blir vansinnig när jag måste springa runt och leta och inte hittar någon. Jag har löst det med att ha många.

2. Ett sånt där mått man kan pilla in stickorna i som talar om vilken storlek det är trots att det inte står på stickan. OCH på mitt står det dessutom engelska och amerikanska storlekar, vilket underlättar översättningar av mönster.

3. Mitt Binnikemask-får. Det är gjort på nåt sånt där Rättvisemärkt ställe i Afrika, jag fick det av mamma och pappa för några år sen, och har ett måttband i magen som kommer fram som en lång binnikemask om man drar den i svansen. Har både cm och inch. Tyvärr är även Amelia väldigt kär i fåret, så jag får gömma det hela tiden för annars kidnappar hon det och leker bort det till längst in under sängen. I senaste vändan blev det tre-bent.

Tata for now!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar