onsdag 4 april 2012

Den nya svarta a.k.a min nya bästa vän

Det kanske var att ta i, men det är ett supermysigt garn, från nåt Italienskt märke som jag inte kommer ihåg vad det hette, men det är en blandning av ull och bomull som är TO DIE FOR. Den som fick för sig att: "Hmmm, let´s go wild and crazy- håll i er nu- vi BLANDAR en växtfiber och en animalisk fiber!!! Vad säger ni om det va?! Va!?!" står iallafall långt fram på min julkortslista, eller skulle iallafall göra det om jag skrev julkort. Jag vet att det inte är så revolutionerande i dagens underbara explosion av fibrer att gotta sig i, men det här är verkligen en kombo som jag norpar åt mig så fort jag kan lägga mina små beniga fingrar på den.

Svart är det också, och som alla vet så är alltid svart det nya svarta. Passar till allt, speciellt till mig. De av oss som mest får någon sorts ticks av modevårens obligatoriska pastellkräkning kan behöva något svart att krypa in i. 

 
Mönstret är från början ett Rowan-mönster som jag har moddat om till oigenkännlighet. Tack M för bilderna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar