torsdag 3 maj 2012

I solen, på balkongen, mot evigheten

Nu är jag tillbaka igen, efter att ha spenderat några sköna dagar i solen i Dalarna. Många fina stunder på en balkong med kvällssol har det blivit med stickning. ( det blev den smalrandiga)

Jag passade också på att smita in på Kecathu, den lokala garnaffären som den här gången hade öppet     ( http://www.kecathu.se/ ) och plocka på mig lite illigt grönt supertunnt mohairgarn som var på rea. Yumyum.

På vägen hem fick jag mig återigen en liten pratstund om stickning med en medpassagerare. Tåg och stickning verkar vara gå ihop som scouter och tält eller nåt... Lite mysigt iallafall, man känner sig lite som en medlem i hemlig klubb som upptäcker en annan tidigare okänd medlem. När jag var ung och hade dreadlocks var det lite samma känsla, det var som en outtalad grej. Den hemliga stick-klubben är dock mycket mer social och pratglad. Vi kanske skulle kunna skaffa någon sorts medlems- pin, men jag tror inte att det behövs.... :)

Min  sprillans nya Iphone kom också oväntat tidigt, så jag var tvungen att knåpa ihop ett fodral till den lite snabbt, det kommer en bild på det imorgon. Bildkvaliteten kommer att förbättras här på bloggen, då den har en betydligt bättre sådan än min gammla skrutt som nu får en välbehövlig pension.

1 kommentar: