onsdag 11 april 2012

The new fashionable socks of Elliott!

Nya sockor, nu i blå-grön-turkos-svart-vit Fabel. Över knäna och urmysiga, perfeka för att kunna börja smyganvända vårkjolar även när vädret har gått och gömt sig. Lite längre än ursprungsmönstret (se det inlägget) men mät på dina egna ben. Det gick 3 nystan.

Igår satt jag och broderade vid köksbordet när jag helt plötsigt insåg att Wiskey inte var ensam på baksidan. Han hade fått sällskap av två rådjur som betade lugnt trots hans ytterst misstänksamma blickar och kroppsspråk. Det hela känndes väldigt... pittoreskt.

I övrigt så får jag tipsa om dagens det finns inget ont som inte har nåt gott med sig: http://svtplay.se/v/2767488/naturfilm/ett_liv_i_vapnens_skugga?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,2767006/sb,p113658,1,f,-1
Om DMZ mellan Nord och Syd-korea och djuren som lever där, helt i fred från människans inblandning- ja, förutom en och annan (ca 1, 000 000 ) nedgrävda landminor. Någonstans så kan jag inte låta bli att tänka att det är lite lättande att det finns någonstans i Asien där djur kan vistas utan att riskeras att utrotas pga tjuvjakt som huvudsakligen orsakas av efterfrågan på traditionell kinesisk medicin.
Sjukt söta uttrar var det med iallafall, och tjusiga fåglar.



Så. Nu ska jag återgå till mitt broderi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar