måndag 2 april 2012

Påsk-ris-kaniner


Ja, i påskriset också.

Jag kunde inte hålla mig. Idén kom och bara krävde att få bli till. Jag brukar inte ens ha ris inne, och vi får väl se hur länge det får stå innan nån liten klåfingrig katt kommer och börjar leka med det, men det ser fantastiskt ut och får mig att flina stort som The Black Dahlia (nåja) varje gång jag ser det.

Återigen, ursprunget är Bunny Nuggets härifrån: ( http://rebeccadanger.typepad.com/rebecca_danger/2009/04/its-the-first-free-pattern.html ) men den här gången har jag förminskat dem en del.

Jag firar ju inte ens påsk, eller, nu får jag rätta mig själv. Jag firar saker. Jag firar  mig själv och fantastiska vänner i tvivelaktiga filosofers namn, jag gillar hela grejen med "smygisar", saker som har smugits med som kristendomen inte har lyckats plåna ut (det fanns inte abnorma mängder kaniner och höns på kullen där Jesus hängde på korset. Kaniner är kända för nåt annat.) och kan tänka mig att fira sånt bara för att man kan. Jag gillar påskgodis, men äter inte ägg om de inte är gjorda av marsipan. Det börjar äntligen bli vår, även om stackars Wiskey ligger och surar i hallen för att han blev haglad på igår den stackaren, och ljus och sånt är ju alltid värt och fira. 





Jag hör av mig igen innan det bär av till Blåkulla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar