fredag 20 april 2012

The- väder och önskekoftor

Det här ska bli en cowl, i grön-turkost födelsedagsgarn. Om det nu räcker, jag tror jag ska blanda det med nåt annat, kanske göra en volang eller nåt. Den som lever får se. Det blir mönster på den iallafall. Tummis.

Ute är det varainne- väder ( Men! Jag såg riktigt grönt gräs imorse! Sådär smaragdgrönt...Våren är på väg, förtrösten icke!) så jag roar mig med diverse, som att sticka på ovanstående cowl eller virka ihop alla rundlarna till min fenomenala och alltmer efterlängtade rumpvärmare från tidigare inslag, eftersom det är slut på garnsnuttar nu.
Eller att planera för min egen variant av dagens 365 saker... ( http://365sakerdukansticka.blogspot.se/2012/04/356-embrace-bolero.html ) som var mucho snyggo, fast jag vill nog ha långa ärmar på min. (Ja, jag har en hangup på omlott-koftor...)  Någon som vet var man får tag på Berroccos garner i Sverige? Bara undrar, man kan ju byta också...
På Berroccos hemsida finns mängder med gratis mönster föresten, om någon inte känner att de har tillräckligt att göra....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar