lördag 23 februari 2013

Sluta och Börja


Idag ska den bli klar, den stora svarta koftan. Kanten ska stickas, det ska sluta skjutas upp. Jag har köpt knappar eftersom inga i rätt storlek och mängd fanns i samlingarna, och hittade ett gäng riktigt snygga grå-svarta knappar på Tygverket som jag tror kommer att bli den berömda pricken över i:et. Jag har fastat för kanten, den är lång, bökig och har rätt stor potential för att gå käpprätt åt skogen. Nu håller smarta jag dock på att dela in kanten i partier om 10-cm så att jag kan ha lite större kontroll över hur många maskor det blir per cm. Min vanliga metod med att höfta och be till tillgängliga entiteter är nog inte en bra variant den här gången...
Sen ska jag ju iofs sticka fickor och sy knapphål, men det kommer att bli en enkel match i sammanhanget.

Som uppmuntran, och lite eftersom jag är en total slampa när det gäller stickningar så har jag börjat på en ny. Hört talas om Lonely Tree Shawl? Om inte så borde ni spana in den. Det är min nya favorit, det har jag redan bestämt efter att ha stickat en dm.
http://www.ravelry.com/patterns/library/the-lonely-tree-shawl
Det där garnet som köptes i Sundsvall blev inte liggandes länge i lådorna, det är redan på stickorna.
Det är för övrigt en annan ny favorit, väldigt trevligt att sticka med.
(Och dagens Guilty Secret får bli att jag får erkänna att jag har en liten cruch på den supersnygga modellen i Lonely Tree- mönstret... Hon är så jäkla söt!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar