måndag 11 februari 2013

Great weekend on train with owl

På vägen upp

Nu har jag kommit hem igen och klarat mig utan några missöden trots klimat och väder vilket verkar ställa till problem för våra spårvägar rent generellt. Det blev mycket stickat och det kan ha blivit så att jag kom hem med lite mer garn eftersom det ligger en väldigt fin garnaffär i Sundsvall ( http://cinasgarn.se/  ) som råkade ha lite Elsebet Lavold ull-silke i en fin svart-grå färg liggandes precis vid dörren... Så kan det gå.
Lite provning på vägen hem

Jag har gjort av med lite garn iallafall! Ett par Great Weekend Mitts är klara och de är mycket längre än vad de ska vara enligt mönster eftersom jag började sticka på och inte tänkte så mycket förens efter ett tag och då inte orkade repa upp... Det gör inte så mycket, det marinblå garnet räckte precis och det är väl egentligen en rätt bra längd på dem om man tex har 3/4 ärm på tröjan.


Jag hann dessutom börja på ett par till... Det här mönstret sitter som en smäck! Klart risk för massproduktion.
Hett tips till småbarnsföräldrar eller folk som bara har lite tråkigt. Om man stickar på på knappslån men inte syr ner den så står den rätt upp som ryggfenan på en fisk och gör att hela vanten ser ut som någon sorts havsmonster när man trätt den på handen. Sjukt roligt. Man skulle kunna sy på ögon...

Och en liten uggla smög sig dock i mellan och ville vara med.
Hoot hoot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar