onsdag 27 februari 2013

Ny Knitscene!


Äntligen har nya Knitscene kommit- som jag har väntat! Den stackars butikspersonalen på Press-stop har blivit terroriserade den senaste veckan (med uppehåll för sjukdom) av min blonda uppenbarelse som har tittat in och upprepat frågan "Har den kommit nu då?". 

23 yummy mönster, eller nåja- alla var väl kanske inte så amazing men rent generellt så tycker jag att just Knitscene håller väldigt hög klass. Det var många mönster jag kan tänka mig att sticka eller virka, och ett par stycken som jag bara MÅSTE göra så mycket att det kliar i fingrarna.

Min absoluta favorit är Rockfall Sweater http://www.ravelry.com/patterns/library/rockfall-sweater
En helt vanlig ganska åtsittande tröja men med ett fantastiskt fint ok. Det kommer nog att bli en sån inom en mycket snar framtid... Fast i en annan färg.

En annan jag föll hårt för är Arc-en-Ciel Pullover http://www.ravelry.com/patterns/library/arc-en-ciel-pullover  Det är en snedstickad ganska löst sittande tröja som ska stickas med de där flerfärgade melerade garnerna som jag annars aldrig riktigt vet vad jag ska göra med. Dock kanske även här i en annan färg, iallafall till mig...

Och ett par torgvantar som också är snedstickade och som ser ut som ett par såna som man(jag menar jag här) kommer att göra en massa av för att de verkar så enkla men ändå så snygga Caution Mitts http://www.ravelry.com/patterns/library/caution-mitts Lite 80-talsdisco kanske, men man får inte vara så petig.

Det var ett par till mönster som jag verkligen gillade, och ett par andra som jag antagligen kommer att sticka någon gång när andan faller på. Den här tidningen kostar, men det är väl investerade pengar. Om ni vill titta på mönstren så kan ni se dem på Ravelry.

Ikväll ska jag iväg på Nordiska Museéts stickcafé igen. http://www.nordiskamuseet.se/Publication.asp?publicationid=16554&topmenu=142 Jag har lyckats dra med mig en vän från min stick/virkjunta den här gången och det ska bli lite spännande att se vad hon tycker om det.
Och jag är tillbaka på den eviga frågan- vad ska jag ta med mig för projekt.... Lonely Tree Shawl är vad jag hade velat jobba på, den är underbar att sticka och går framåt men eftersom jag inte har en skrivare så får jag sitta och kolla på antingen datorn eller mobilen för att se mönstret och det blir lite knepigt med det här mönstret.

Man kanske ska börja på ett nytt projekt...
Kanske kolla om jag har garn till nåt fint från nya Knitscene.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar