torsdag 23 augusti 2012

pausfågeljag

Ibland är det bra att ge upp en stund, veta när man ska sluta stånga pannan i väggen. Jag tog min väska och min stickning och drog till M igår, plockade bär, kastade bort sniglar från hennes blivande pumpor, hälsade på en växande filtägare och hennes pappa, stickade och drack te och åt kaka, lyssnade på M:s katt som under natten kanske tog medalj i uthållighetsjam. Hon hittar den där frekvensen som gör att man blir smått psykotisk av att behöva lyssna på det under en längre tid. Eller inte jag, jag sov mirakulöst bra nerbäddad i en soffa till ljudet av katt, diskmaskin och bärtork. En sån där vävd frukt- och bärtorkställning heter tork-Olle har jag fått lära mig, vad heter den moderniserade varianten? Tork-Kevin?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar