tisdag 16 oktober 2012

X-knit


Fick en fråga ( eller kanske två) om jag kunde göra såna här åt någon vilket ledde till två saker.
1) Det första paret blev färdiga.
2) Jag fick ta mig i kragen och lösa frågan med hur jag skulle få till snygga tumkilar på den här mönsterrapporten. När de här kom till världen så höftade jag mest, vilket har lett till ett resultat som jag är glad att inte behöva redovisa för någon annan än min inre textilfaschist. Som är ovanligt tyst just nu, allt måste inte vara så perfekt jämt, tydligen.
Jag tror att jag har löst det, inte i just det här paret, utan i ett annat "provpar" som jag var tvungen att börja med, ni vet hur det är....

Personligen älskar jag det här paret, snygga färget, se sitter som en smäck, de var roliga att göra. Men de är väl lite halvtackigt gjorda, om jag ska vara helt ärlig. Ska jag göra till någon annan så är det ju kul om det är snyggt, och jag vill ju kunna göra likadana igen. Och så vidare.


Min favoritmössa har försvunnit också (har mössor sälla jaktmarker? Vad jagar de?) , så jag borde verkligen sticka en ny innan öroninflammations-tiderna slår till på allvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar