torsdag 4 oktober 2012

Bugsy Beulah

Min fina fina Beulah är klar! Och när jag var på stickcafé på Nordiska Museét igår så tvingade jag en vän att ta lite bilder, så nu kan jag dela med mig av den också.

Det här mönstret kan jag verkligen rekommendera om någon blir sugen, jag trodde aldrig att den skulle passa, trots att jag gjorde ett prov (som visade sig stämma och så vidare) men delarna såg så små ut.... Men den sitter helt perfekt. (Den ska inte knäppas hela vägen ner enligt mönstret om någon undrar.)

Blev man just nu vansinnigt sugen så finns mönstret i Knitscene spring 2012 och heter Beulah cardi. Det finns på Ravelry, men man verkar inte kunna köpa det där.

Små flugor är det ju egentligen inte på den, men jag ville inte ha den broderade bård som skulle vara men ändå ha någonting som var lite personligt. Och jag har alltid velat ha en kofta med insekter på.

Stickcafeé var det också. Med garnbyte vilket är en fantastisk idé. Jag blev av med lite som jag hoppas hamnar i bra hem och blir uppskattat, och fick hem lite nytt som kan vara roligt att göra nåt med. Ytmässigt så tar det jag kom hem med mindre plats än det jag gick dit med vilket har ett visst värde i min bok nu. Jag är på en så kallad yarn-diet då mina lådor är fulla... ( woe me)
Mitt...

...och andras.

Jag har aldrig varit på Nordiskas cafeér tidigare men kan varmt rekommendera dem. Mycket folk, men alla är glada. Nya vänner och gamla vänner. Och garn. Överallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar