onsdag 10 oktober 2012

Kofta till ett litet spawn

Jag är ju ingen stor producent av bebis-kläder, mest beroende på bristen av användare av sådana i min nära krets. Det dök väl upp en för snart två år sen, men då blev jag strängt förbjuden av föräldrarna att komma med några kläder eftersom de hade blivit fullständigt dränkta i plagg från släkt och andra vänner och kände att de inte klarade av mer...

Nu tänkte jag dock passa på att smyga in en kofta innan nån hinner säga nåt(nu är den gjord, nu kan de inte säga nej!), mest för att få använda barnknappar. Sjukt sött, så många roliga att man skulle kunna shoppa sig fördärvad om man bara hade nåt att sätta det på och det är ju bara att passa på innan de blir tillräckligt stora att ha en åsikt...



Hittade mönstret till den här på Garnstudio, även om jag kan vara lite anti till deras grejer. Men jag ville ha något som såg ut på ett visst sätt, passade garner jag hade hemma (som dessutom kom därifrån, Fabel och Delight) och som var lätttillgängligt (okdå, gratis.)
http://garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=b14&d_id=27&lang=se

Det var ändå rätt ok, väldigt lätt. Ett sånt här mönster är ju också applicerbart på rätt många garner, och barn växer ju i saker förr eller senare. Och det blir väldigt fint med regnbågsgarn- kolla på Ravelry, drygt 1000 pers har gjort den och lagt upp bilder där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar