torsdag 20 september 2012

Svärtan på mina händer

Det var väl en lagom dramatisk rubrik, eller?
Notera den skarpa randen vid handleden...

Men inte helt osann. Jag har ÄNTLIGEN fått tag på en ny färgkastrull eftersom jag var dum nog att lämna kvar min gamla (älskling) i en flytt för länge sedan och aldrig har förlåtit mig själv för det. Nu har jag dock fått adoptera en ny i utbyte mot en svart-färgning av lite kläder.
Detta gick av stapeln idag, dock hade jag lagt av mig lite... Man ska ju inte stoppa ner händerna i färgbadet, inte ens en gång jättesnabbt, för då blir det så här. Och det här är efter många timmars skrubbande. (Ni skulle ha sett minen på ICA-kassörskan när jag köpte mjölk.) Jag har väl lärt mig min läxa den här gången också, och kommer förhoppningsvis ihåg att använda mina fula gula plasthandskar och träsleven i fortsättningen.... Man kanske inte kan lära gammla hundar att sitta, men man kan anlägga ett golv som går att spola av, eller hur det nu var.

Nu ska allt det där garnet som bara ligger och inte blir nåt vettigt, bli nåt vettigt, iallafall i en snyggare färg.

När jag ändå var hos Queen Ferret så passade jag på att ta en bild på ett par torgvantar jag gjorde för länge sen till henne, men aldrig la upp här. Det är ett ekologiskt garn med kamelull i, kommer inte ihåg vilket dock, men det verkar ju hålla formen än.
De här knapparna är så snygga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar