tisdag 18 september 2012

Filigreen but white and grey



Min Filigreen är färdig. Den där som jag inte skulle göra, typ, men som blev av ändå och som var så vansinningt tråkig på slutet som alla spetsstickade sjalar som stickas med den smala ändan först så att man bara ökar och ökar. Den där i Alpaca-garnet som bubblar och inte ser ut som att det ska bli nåt alls vettigt men som jag vet av erfarenhet blir ursnyggt om man bara blöter ordentligt och blockar.

Men den är klar. Heja mig. Just nu känns det lite extra symboliskt att göra klart saker, jag har ett behov av att få klart gammalt för att kunna börja om nya roliga saker vid en hemlig specifik punkt snart...


Det tog tre nystan Drops Alpaca, två ljusgrå och ett vitt, och mönstret finns i sommarnummret 2012 av knitscene. Inte alls svårt om man har lite stickvana, rekommenderas!

Oj, upp och ner...
Så var det lite mindre garn i mina lådor, fast en sjal till som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Jag börjar se ett mönster.... ( haha)

1 kommentar:

  1. Den blev jättesnygg! Och så ljus och fin du gjort hela sidan! Riktigt läckert!!

    SvaraRadera