måndag 14 maj 2012

Ont ska med ont fördrivas

Dags att avslöja en liten hemlighet. Vad är det för mystiskt tidskrävande jag har arbetat på på sistone? Varför är mina fingertoppar prickiga och ömma? Och vad är det där konstiga som har varit invirat i ett påslakan och ställt på ett absolut kattsäkert ställe?

Inget mindre än detta.

Min kära vän Chuji fyllde jämt för ett tag sen, och såklart skulle han ha en finfin present. Texten hade han önskat själv och blommorna var min idé. Det är ( från vänstra övre hörnet, åt höger och runt ett varv) Tibast, Sävenbom, Arnika, Vinruta, Rölleka, Idegran och Timjan.
Allt är egen design och det tog sisådär en två månader att göra.....


Bottentyget är kritvitt dupion-siden ovanpå en tunn vit bommulsväv för att stärka upp sidenet. Det är ungefär i A3-format.


Jag är ganska nöjd.... Det är en svår känsla att släppa något som man har jobbat så hårt med, men samtidigt skönt. Jag behövde nog visa för mig själv att jag börjar klara av stora projekt där det krävs uthållighet och envishet igen. Vissa saker skulle jag göra annorlunda ( typ som att inte pricka ut texten med vattenfast tusch....) och andra saker fungerade över förväntan ( jag är extremt nöjd med timjan-blommorna)

In the making...

Jag lyckades blöda på den en enda gång, och det var på ett "lämpligt" ställe.

Text på väg...








1 kommentar:

  1. Wow så snygg den blev! Jag hoppas att han blev glad också!

    SvaraRadera