måndag 18 april 2011

Sjalen från de utomvärldsliga dimensionerna


Det här är ett monster som skulle få Hieronymos Borsch att drömma mardrömmar.

För att förtydliga, det är alltså inte en pall den ligger på, utan min 120 cm breda säng.

Det som en gång var en fin idé om att bli av med garnrester och göra en sjal till en vän utvecklades till en monstrositet. Problemet, såhär i efterhand, var nog att jag började på stickor 6,5 i ytterkant, var lite rädd för att den skulle bli för liten och la upp sisådär en 500 maskor. Det var inte förens jag hade kommit 2/3 som jag började inse vad detta skulle utvecklas till, men likt en mamma till ett monster var jag tvungen att se vad detta skulle bli.

Den gick knappt att få ner i en ICA-kasse när jag väl skulle ge bort den, och borde kanske egentligen kallas filt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar