söndag 3 april 2011

In progress


Jag har tre rum i mitt hem (Om man inte räknar badrummet. Det kanske man borde. Jaja, fyra då.) Inredningsmässigt sett så är jag mest nöjd med hallen som är stor och röd och dekorerad men snygga fotografier och broderier om man bortser från min fula lampa. Den är praktisk, och den fyller sin funktion och i ärlighetens namn så stör den väl mig inte EGENTLIGEN, men jag har dagdrömt om en ny, snygg lampa ett tag nu. Idag kom uppviglingen till hur införskaffandet av Julias snygga halllampa (tm) ska gå till.

Blev visad en bild på en ursnygg stickad boll till lampa, och så där som det brukar bli så tänkte jag "Ha! Kan väl jag också göra..." Jag tänkte använda den gamla fula som stomme och helt enkelt sticka en strumpa och dra över. Nu börjar istället jakten på det perfekta garnet. Det lutar åt att bli en episk saga i flera delar. Jag återkommer med lägesrapport och bilder på triumfen.

I övrigt är huvudet sprängfyllt med ideér på vad man kan göra i klädväg, en natt och en morgon med spånande så att träflisen stog som kulsprutor i väggarna så återstår bara att få ner allt på papper och sen börja slakta älsklingar....

Klänningen blev inte klar, jag var för trött och ville inte förstöra tyget med att göra nåt halvdant. Ni får se när jag får rumpan ur.

1 kommentar:

  1. Trevligt! Kul att mina bilder jag visar kan vara till någon hjälp. Sen tycker jag att idéerna var väldigt bra och det var väldigt skoj med allt.

    SvaraRadera