torsdag 18 april 2013

När man inte stickar tillräckligt fort

Natalie

Jag är på torgvante två av mina Natalie mitts , men den här lilla snutten garn kommer ju inte att räcka... Och det här som var ett Stashbustprojekt. Funderar på att ge mig in i Facebook-gruppen "en meter garn" och kolla om någon har en liten boll över. Eller ge upp och köpa ett nystan till, det är väl inte hela världen. Eller slakta delar av ett annat halvfärdigt projekt som jag ändå inte riktigt vet vad jag ska göra med. Vi får se hur den här sagan slutar...
Seeta

Som tröst tillät jag mig själv att börja med ett par andra torgvantar, ett par seeta, vilka är misstänkt lika ett par av de som pratades om i senaste Stickpodden fast som ett annat mönster, nämligen Quilted lattice mitts ... En bra idé som flera har kommit på samtidigt kanske eftersom de verkar näst intill identiska, iallafall vad det gäller mönsteruppbyggnad; modellkonstruktionen kan jag inte riktigt uttala mig om. Jag vet inte vilket mönster som är bäst, men hittade Seeta först och har det har stått på min "do want" väldigt länge så jag testar det. Det är inte svårt alls, kan jag ju hinta om...
Jag valde det där garnet jag fick förra sommaren av det konstiga fåret utan svans från Isle of Man, Manx-fåret. Jag fick ju ett tunnt och ett tjockt och det tunna verkar passa utmärkt till det här projektet.
Inte från svansen på fåret, eftersom den inte finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar