torsdag 31 januari 2013

Socialstickning när det är som bäst


Jag har varit på Nordiska Museéts stickcafé igen. Det blev så många besökare den här gången att de fick bära fram fler bord och stolar för att alla skulle få plats, vilket kändes väldigt trevligt. Själv hamnade jag i en väldigt trevlig del av bordet bland helt nya bekantskaper och fick en trevlig pratstund om tjocka eller smala stickor, det underbara med såna där stickor som man kan skruva på och av, hur man bäst har ihjäl någon med ett par stickor (oh yes), om att det är ABSOLUT nödvändigt att hitta garnaffärer och plocka med sig garn hem när man är ute och reser och en massa annat...

Föredrag denna gång skulle från början ha handlat om stumpstickningsmaskiner vilket blev inställt och ersatt med (till min stora förtjusning) temat Internet. Höll i det gjorde http://entill.typepad.com/ och http://wynjacraft.blogspot.se/ med bravur. Jag som älskar allt som internet har gett stickningen (opensource, möjligheten att kunna komunicera över stora avstånd, bloggarna bara för att nämna något) tyckte att det var helt lysande och satt nog mest som ett tänt ljus hela tiden. Fast jag hade med mig ett "praktiskt" projekt så det gick att sticka trots dämpad belysning och en massa bilder man måste titta på hela tiden....
Det är ett till projekt på gång ja... En Dream Stripes  http://www.ravelry.com/patterns/library/dream-stripes som jag preciiiiis har garn till om jag går med på att bården blir blå och inte svart, men allt för att minska garnet i lådorna. Jag tror att det blir snyggt hursom.

Nu ska jag fira att det inte är nåt fel på min köksfläkt med en kopp te och trösta Amelia som surar eftersom hon inte hann flörta in sig hos båda (bara den ena) hantverkarna innan de gick. vad hon inte vet är att de kommer tillbaka i eftermiddag. Den lyckan kommer att bli stor....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar