måndag 31 oktober 2011

Flowers 'n' stuff


Jag gör såna här blomsjalar när jag får udda konstiga nystan över, ju mer spretiga garnerna är destå roligare blir sjalarna. Den här jag kom till samtidigt som kaninerna, men har inte lyckats bli bortadopterad än. De går att göra i lite olika varianter, det är är en lite mer avancerad modell.

Det blev inga foton idag, för jag var lite virrig i huvudet när jag kom hem från hjärnskrynkleriet så vi bestämde oss för att ta det en annan dag. Imorgon blir det sysslande med M iallafall, jag har blivit beordrad att baka något tantkakigt. Sweet, sweet stuff.

Satt och tittade lite i alla mina hundratusen anteckningsböcker idag, det har av olika skäl blivit rätt många under åren, men de är totalt livsnödvändiga för att mitt huvud inte ska explodera av alla ideer. Egentligen borde jag använda dem ännu mer än vad jag gör, och jag har en liten plan om att försöka träna mig själv till det. Jag har nämligen en smygande misstanke att det kan bli lite mindre kakafoni i huvudet då...

2 kommentarer:

  1. Hur fick du in edith södergran bland etiketterna??

    SvaraRadera
  2. Ibland lägger jag in etiketter på måfå, bara för att... Det behöver inte ha nåt med texten att göra.

    SvaraRadera