fredag 28 oktober 2011

En gång är en fika, fyra gånger är en tradition


En tradition har skapats. Någon dag mitt i veckan träffas jag och M för junta. Konceptet innehåller lite mat (ofta nåt som går fort eftersom vi ofta är hungriga som vargar, trötta och vill sätta igång fort) stickning/virkning, te och kaka och engelskt drama. För tillfället betar vi oss igenom alla Miss Marple, sen står Poirot på turlistan och sen kommer huset Elliot. Längre än så har vi inte planerat, men det är ju rätt långt fram så det ska nog ge sig. Vi borde skaffa oss någon sorts pastellfärgad mössa var, men någon heder i kroppen har vi faktiskt kvar.

Och det här är faktiskt för jävla sött. Jag tror att jag måste sticka en pingvintröja. Eller fem. http://theyarnkitchen.blogspot.com/2011/10/penguin-power.html

I övrigt är det det här med mormorsrutor. De är askul att göra, och astråkiga att sy ihop. En lösning är ju förstås att göra en enda stor, men det är inte riktigt samma grej. På bilden är en filt jag gjorde från och till jobbet förra hösten. Jag hann i snitt 6 rutor per resväg, beroende på om jag somnade på t-banan eller inte.

Jag vill brodera. Jag behöver en skrivare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar