söndag 22 januari 2012

Vad man gör av ett helt hopplöst garn

Det här är det kvarvarande ett och ett halva nystanet Bamboo soft från Rowan som blev över efter ett tröj-stickarprojekt som borde ha ... Jag vet att jag stickade om tröjan säkert fem gången, och prövade den på en lång rad folk med olika kroppsform utan att hitta någon den såg bra ut på. Till slut gav jag upp och gav den till loppis i hopp om en vänlig själ med mer kärlek än känsla för form. Ett helt hopplöst garn, jag tror att det har försvunnit, men det är verkligen inget jag rekommenderar, det är ett sånt där garn där ärmarna bara blir längre och längre och längre....
Det tog rätt lång tid att hitta på nåt att göra med de sista garnsnuttarna, men jag har svårt att slänga garn... Får dock säga att jag tycker att det här blev väldigt fint. Jag tänker sy det på en starkt färgad bakgrund, kanske cerise eller svart eller någon annan fin färg och göra en väska. De två lösa blommorna ska få sitta på en egen sida.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar